Jak efektivně zvýšit konverzní poměr?
Každý web se snaží mít co největší návštěvnost, ale k čemu je platná vysoká návštěvnost, když je nízký poměr zákazníků? Při online marketingu je velmi důležité sledovat konverzní poměr, který indikuje, kolik návštěvníků splnilo účel webové stránky. Většina webových stránek má jako cíl prodat daný produkt nebo službu, avšak jsou zde také stránky, které mají účel vyplnění […]
Každý web se snaží mít co největší návštěvnost, ale k čemu je platná vysoká návštěvnost, když je nízký poměr zákazníků? Při online marketingu je velmi důležité sledovat konverzní poměr, který indikuje, kolik návštěvníků splnilo účel webové stránky. Většina webových stránek má jako cíl prodat daný produkt nebo službu, avšak jsou zde také stránky, které mají účel vyplnění dotazníku nebo formuláře, zhlédnutí videa apod. V tomto článku se však budeme zaměřovat na webové stránky, jejichž cílem je prodávat. Dozvíte se, jaké kroky Vám dopomohou k co nejvyššímu procentu návštěvníků, kteří u Vás nakoupí.
Optimalizace
Optimalizace neboli SEO (Search Engine Optimalization) je jedním z nejúčinnější nástrojů, který Vám dopomůže nejen zvednout návštěvnost, ale hlavně zvýšit počet návštěvníků, kteří se stanou Vašimi zákazníky. Za pomocí správného používání SEO, se Vaše stránka bude objevovat na předním příčkách po vyhledávání, což Vám mnohonásobně zvyšuje šance vyšší návštěvnosti, než kdyby se Váš web nacházel až na samém chvostu. Tvorba webu Zlín se Vám také postará o správnou optimalizaci. SEO však není jedinou variantou, jak se dostat do popředí. Toho můžete dosáhnout také pomocí PPC (pay-per-click) reklamy. Avšak SEO je dlouhodoběji udržitelnější a efektivnější. Oproti SEO se u PPC zobrazuje oznámení, že se jedná o placenou propagaci, což může mnoho potenciálních zákazníků odradit.
Jednoduchá orientace na webu
V jednoduchosti je krása, a to platí při tvorbě webových stránek dvojnásob. Jednou často opakovanou chybou, které se dopouští mnoho tvůrců webových stránek, je komplikovanost. Návštěvník nechce trávit velké množství času tím, aby se na stránkách musel zorientovat a hledal to, co ho zajímá. Tomu se dá však jednoduše vyhnout. Vytvořit jednoduché menu, které bude propojené na jednotlivé segmenty a podstránky. Tento krok bývá často opomíjen, ale je potřeba se převtělit do potenciálního zákazníka a vytvořit mu tu nejjednodušší cestu k informacím, produktu/službám, kontaktu a platební metodě. Jakmile jeden z těchto kroku nebude správně propojen, tak zbytečně budete ztrácet své zákazníky. Tvorba webu Zlín Vám pomůže s jednoduchou orientací na webu.
Jak tedy dosáhnout jednoduché orientace?
- Umístění menu, které bude propojeno s příslušnými segmenty
- Nemíchat dva segmenty dohromady
- Vyhnout se elementům, které nepřenáší žádnou informaci
- Využití hypertextových odkazů v textu
- Možnost filtrování obsahu (zejména v případě e-shopů)
- Přidání možnosti vyhledávání
Recenze
Zpětná vazba není důležitá jenom pro Vás, ale také pro návštěvníka webu, který se rozhoduje, zda Váš produkt zakoupit. Přidáním sekce, kde Vám budou moct zanechat jakoukoliv zpětnou vazbu dokáže být riskantní, protože tam můžete dostat kritiku, což odradí další návštěvníky. Avšak budete vědět, co potřebujete vylepšit. V opačném případě Vám však může přinést mnoho užitku. Upřímný názor je vždy velmi cenou přidanou hodnotou, kterou můžete na svých webových stránkách mít. A tento risk za to určitě stojí!
Rychlost načítání stránky
Žijeme v době, kdy nemáme čas na nic čekat, a hlavně na to nemáme trpělivost. A pokud bychom měli čekat více než 15 vteřin na načtení stránky, tak raději zvolíme jinou stránku. Tím pádem přijdete o dalšího potenciálního zákazníka. Rychlost načítání se však nemusí odvíjet pouze od rychlosti připojení. Nachází se zde mnoho elementů, které rychlost načítání mohou ovlivnit.
Jak zrychlit načítání stránky?
- Optimalizace obrázků (formát, rozměry,..)
- Co nejnižší počet CSS a JS souborů
- GZIP komprese
- Správný výběr hostingu
- Deaktivujte pluginy, které nevyužíváte
Call-To-Action
Neboli „výzva k akci“ představují tlačítka, díky kterým dokončíte konverzi návštěvníků na zákazníky. Jedná se o tlačítka typu „zaplatit“, „dokončit nákup“, apod. Tahle tlačítka jsou nedílnou součástí jakékoliv webové stránky, a proto jim je věnována patřiční pozornost. Snad ani nemusí být slov o jejich jasnosti, kterého pokynu se týkají, avšak v některých případech to bývá zavádějící. Web design se zaobírá také CTA tlačítky, které se snaží udělat graficky přitažlivější. Když návštěvník bude vědět, jak dokončit nákup, tak je u něj větší šance, že tak také udělá. V případě, že bude mít problém najít kontaktní formulář nebo svůj nákupní košík, tak se tato šance mnohonásobně snižuje. Tvorba webu Zlín
Hello Bar
Další možností, jak zvýšit konverzi, je použití Hello bar. Hello bar se nachází na úplném vrchu webové stránky, záleží však na Vás, jestli jej umístíte nad menu nebo pod menu. Tato sekce je většinou jednořádková a informuje návštěvníka například o výprodeji, slevových kupónech, odebírání newsletteru, a nebo jakákoliv upozornění o změnách. Tento segment také obsahuje CTA tlačítko, které ve většině případů odkazuje na sekci zlevněných produktů. Věříme, že Vám tento článek byl užitečný a pomůže Vám zvýšit konverzi na Vašem webu. Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína. Weby tvoříme v těchto městech: TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC Zabýváme se kategoriemi: TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU